det här är till dig morfar.

det här är till dig morfar:
jag vet att du inte kommer kunna läsa det här. men jag skriver det ändå .
  men ifall att.  jag vet att jag inte kunde ha gjort någonting för
 att du skulle leva just nu . jag vet det .
jag tror inte det riktigt har sjunkit in än ,
 jag tror inte riktigt jag förstår att du är borta .
jag visste ju att du skulle dö någon dag, och
 det skulle ingen kunna göra någonting åt,
men jag menar . jag tänkt inte på att det skulle
 kunna hända när som helst . jag var inte
beredd på att släppa dig riktigt än . nu slog det
mig som en snytnävesslag . du var borta .
 du skulle inte komma tillbaka . men jag är lycklig
 för dig . du har det säkert mycket bättre
där upp än här nere . jag har inte träffat dig på länge .
 vilket också gjorde mig ganska ledsen .
jag fick inte säga ett riktigt hejdå . jag har tänkt på
 det ganska mycket . att komma och hälsa
på dig alltså . att få säga ett sista hejdå , för säkerhetens skull .
 men jag vet inte . jag har skjutit
fram det och hoppas att du inte skulle dö så fort .
 men jag har fler chanser . för jag kommer inte
riktigt säga hejdå än hade jag tänkt . utan jag hade
tänkt vänta ett tag innan jag gör det .
för jag är inte riktigt redo än . jag vill bara att
du ska vara glad . vart du än är just nu .
och jag vill att du ska veta att jag redan saknar dig .
 men du har väl inte lämnat oss
än va ? jag hoppas inte det . men när nu gör det
, och vart du än kommer .
så hoppas jag att du kommer bli lycklig där.
jag saknar dig redan .
jag älskar dig , och tack för allt .

Kommentarer
Postat av: Elin

min farfar dog i somras, jag vet hur det känns,

stckars dej tink <3

2009-02-28 @ 22:10:03
URL: http://littleheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0