CUPCAKES.

CUPCAKES !
cupcakes är verkligen det bästa jag vet typ. dem är sjukt goda tycker jag
 och sjukt söta! här får ni receptet iallafall :) :

CUPCAKES - CA 20 ST
100 g smör
2 st ägg
1,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 dl mjöl
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 krm salt

GLASYR
60 g smör
300 g florsocker ( ett helt paket )
1 tsk vaniljsocker
100 g färskost ( typ philadelphia, fråga mig inte varför )
1 flaska karamellfärg

Tillagning

1.Muffins: Sätt ugnen på 200 grader om du vill göra stora muffins, och 225 grader om du vill göra små. Har du varmluftugn kan du sänka temperaturen ungefär 20 grader.
2. Smält smör och låt det svalna.
3. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst med en elvisp.
3. Rör ner smält smör och mjölk
4. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och rör ner i smeten. Låt gärna smeten stå och dra i kylen några timmar så blir muffinsen toppigare.
5. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt. Utan muffinsplåtens stöd flyter muffinsen ut och blir platta.
6. Grädda i mitten av ugnen cirka 10 minuter eller tills de är gyllenbruna och börjar lukta muffins.

Glasyr:
1. Vispa tillsammans med smör,
florsocker och vaniljsocker tills det blir krämigt.
2. Vispa i färskosten.
3. Dela upp glasyren i olika bunkar och färga dem med kamellfärg. Behåll en del av kristyren vit.
4. Bred den på cupcakes?en och garnera med strössel eller blommor.


hehe, jag fick bara lite lust att g¨ra ett receptinlägg :)



 


Kommentarer
Postat av: s

kul! :)

2009-02-11 @ 21:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0